זיהוי גללים – קקי של עכבר או חולדה?

מחפשים מדביר מקצועי? השאירו פרטים ונחזור אליכם

זיהוי גללים
תוכן עניינים

בני אדם משקיעים סכומי כסף גבוהים מאוד כדי לחיות בבית שיספק להם מקסימום נחת. בני האדם משקיעים גם לא מעט זמן, מאמץ ותשומת לב כדי לשמור על מרחבי המגורים נקיים – אבל למרות כל זאת אתם יכולים להתעורר בוקר אחד ולמצוא אצלכם בדירה צואה של עכבר או חולדה. זוהי כמובן חוויה לא נעימה, גם בגלל הגללים עצמם וגם בגלל ההבנה שקרוב לוודאי שהגיעו אליכם אורחים לא רצויים בדמות מכרסמים שעלולים לגרום נזקים שונים. הפתרון הנכון הוא הזמנת חברת הדברה מקצועית, ועוד קודם לכן תוכלו בעזרת המידע בעמוד זה לזהות את הגללים ולהבין איזה בעל חיים נמצא אצלכם בבית, כמה עכברים או חולדות יש ואיפה הם מסתתרים.

איך נראים גללים של חולדה?

חולדה היא בעל חיים גדול יחסית. האורך של הגוף של חולדה בוגרת מגיע לכ-15-20 ס"מ, והזנב מכפיל את האורך הכולל. חולדות אוכלות כ-15 גרם אוכל ביום, ושותות 15 מיליליטר מים, ולכן גם הגללים שלהן גדולים באופן יחסי. אורך הגללים יכול להגיע גם לסנטימטר וחצי, ומבחינת הצורה הם עבים וארוכים ונראים כמו חרצני זיתים.

לפעמים גללי החולדה יהיו בעלי מבנה מפותל. כמו כן יש להם מעין ברק, ובכל מקרה המאפיין הבולט ביותר הוא הגודל שלהם. ברוב המקרים הגללים של החולדות יופיעו כבודדים.

זיהוי קקי של עכברים – סימנים בולטים

כאמור הסימן הבולט ביותר לצורך זיהוי צואה של עכבר או חולדה הוא הגודל. אם הגללים של החולדות מגיעים לאורך של סנטימטר עד סנטימטר וחצי, אלה של העכבר צנועים בהרבה – דבר טבעי כשלוקחים בחשבון שגם העכבר קטן בהשוואה לחולדה (האורך של עכבר בוגר, בלי הזנב, הוא בסך הכל 7-9 ס"מ, כמו אצבע של אדם).

הגודל של גללי העכברים הוא עד חצי סנטימטר. המבנה הוא יותר גרגירי, כשכל גלל הוא גם צר וגם מעט מחודד בקצוות שלו. מאפיין נוסף הוא מראה לא מבריק, בניגוד לברק המסוים של גללי חולדה. אפשר לומר שגללים של עכבר נראים כמו גרגרי אורז, אבל כהים. בדרך כלל תיתקלו במקבצים של גללי עכברים (בניגוד לאלה של החולדות) – וזהו סימן נוסף לצורך זיהוי גללים בית.

האם אפשר לזהות צואה של עכבר או חולדה לפי הצבע?

הגוון של גללים של עכברים וגללים של חולדות דומה מאוד, ולכן האבחנה ביניהם והזיהוי של המכרסם שהגיע אליכם לבית (או למשרד, לחנות וכו') יתבצע לפי הגודל ולפי המבנה, ולא על סמך הצבע. בכל מקרה כדאי לדעת שהגוון של צואת מכרסמים הוא כהה בהתחלה, אבל עם הזמן הוא הולך ודוהה. הסיבה לכך היא שהגללים מתייבשים ולכן משחירים (וכמו כן המרקם שלהם הופך מרך לקשה). גם לסוג המזון שאוכל כל מכרסם יכולה להיות השפעה על מידת הכהות של הצואה.

זיהוי גללים בבית בעזרת איש מקצוע מנוסה

קסם הדברות מבצעת הדברת מזיקים כבר יותר מ-17 שנים. במשך השנים הגענו לאינספור לקוחות ובין השאר ביצענו לכידות רבות של עכברים וגם של חולדות. הניסיון מאפשר לנו לזהות בוודאות גם קקי של עכבר וגם קקי של חולדה, ולכן אם אתם לא בטוחים שזיהיתם נכון את הגללים שגיליתם אצלכם בבית אתם יכולים פשוט לשלוח לנו תמונה שלהם בווטסאפ – אנחנו אמונים על זיהוי גללים מדויק, ונבין מיד אם הגיעו אליכם חולדות או עכברים.

איפה אפשר להיתקל בקקי של עכברים או בקקי של חולדות?

צואה של עכבר או חולדה תימצא בכל מקום שיש בו מכרסמים. בין השאר ניתן להיתקל בקקי של עכברים או חולדות במטבח (כולל מאחורי התנור או המקרר), בחדר הרחצה (ובפרט מתחת לכיור), במרפסות שירות, ליד פנלים (מכרסמים אוהבים לנוע בצמוד לקירות משום ששם הם מרגישים בטוחים יותר), בעליות גג, בארונות, לפעמים יהיו גללים במקומות מסתרים כמו למשל מתחת לרהיטים ולכן חשוב לסרוק ביסודיות את השטח, בתעלות אוורור, בצינורות חשופים שמספקים מחסה לעכברים וגם בסדקים בקירות.

לצד האופציה של זיהוי קקי של עכברים או חולדות, סימן מובהק נוסף לנוכחות של מכרסמים הוא סימני שיניים – בעיקר על מזונות, אבל לא רק. עכברים חייבים לחדד את השיניים שלהם באופן קבוע, ולכן נוגסים גם בכבלים חשמליים, חלקי צנרת ובעצם כמעט כל דבר שהם נתקלים בו.

מה עושים כשיש גללים בבית או במשרד?

זיהוי גללים במשרד, בבית או בכל מקום מחייב שתי פעולות מידיות: הזעקת חברת הדברות וניקוי המקום. שימו לב: יש להימנע משאיבת הקקי, והסיבה לכך היא שתוך כדי שאיבה החיידקים שבצואה עלולים להתפזר בכל רחבי הבית. גם ניקוי באמצעות מטאטא עלול לגרום לאותה תוצאה לא רצויה.

מה כן עושים? קודם כל מאווררים היטב את החלל שבו נמצאה הצואה, למשך חצי שעה. כמו כן מרססים עם ספריי לחיטוי ונותנים לו לעבוד כ-5-10 דקות. אם אין לכם ספריי, אפשר לערבב קצת אקונומיקה עם מים (ביחס של 1:10, כמובן לטובת המים).

לאחר מכן עוטים אמצעי הגנה – כפפות ומסכה. כשאתם מוגנים, אוספים את הגללים בעזרת מגבת נייר עבה ומשליכים אותם לשקית ניילון. בסוף האיסוף דואגים לאטום היטב את השקית, ומשליכים אותה מיד לפח האשפה של הבניין.

איך מתבצעת לכידה של עכברים וחולדות?

אין טעם לבצע ריסוס וגם לא ריסוס ירוק – במקרה שמתגלה צואה של עכבר או חולדה הפתרון הנכון הוא לכידה.

לכידת חולדות אפשרית באמצעות מוט מיוחד שנקרא לוכדן, ולפעמים תתבצע גם פשוט ביד – בתנאי שמדובר בלוכד מיומן שכמובן משתמש באמצעי הגנה. במקרים שבהם החולדה מצליחה להסתתר או שאין גישה למקום שבו היא נמצאת, תונח מלכודת.

לכידת עכברים, בגלל הגודל שלהם והחמקמקות, תתבצע תמיד באמצעות מלכודות. הדגש העיקרי הוא פריסה נכונה של המלכודות, בנקודות אסטרטגיות, על בסיס היכרות מעמיקה עם הרגלי התנועה של המכרסמים. יש שני סוגים של מלכודות – סוג אחד הורג את העכבר או החולדה (או באמצעות זרם חשמלי או באמצעות מכת קפיץ חזקה). הסוג השני הוא מלכודת כלוב. זהו פתרון הומני, שמשאיר את המכרסם בחיים. הלוכד יחזור אליכם אחרי שהעכבר או החולדה ייתפסו, ייקח את הכלוב וישחרר את בעל החיים בטבע, כך שהוא יוכל לחיות במקום המתאים לו ואתם תוכלו לחיות בבית נקי.

תגובה מהירה כדי למנוע נזקים חמורים

זיהוי גללים בבית, בין אם של עכבר ובין אם של חולדה, מאפשר לכם לדעת איזה מכרסם חי אתכם – אבל כמובן לא פותר את הבעיה. הפתרון הוא הזמנת אנשי מקצוע שיטפלו במפגע האסתטי והתברואתי. אנחנו מבצעים לכידת חולדות ועכברים (וגם הדברת נמלים, תיקנים, פשפשי מיטה ועוד מזיקים רבים) בזמינות גבוהה, ומתוך מחויבות למצוינות בשירות. עוד כדאי לדעת שאנחנו מבצעים הדברה ירוקה ולא עובדים עם כימיקלים שעלולים להזיק לכם. מרכיבים נוספים בשירות הם אדיבות ומענה מקצועי וסבלני, בגובה העיניים, לכל שאלה. לאחר סיום הטיפול באירוע, תקבלו מאיתנו גם המלצות למניעת הופעת מכרסמים חדשים – על בסיס הבקיאות שמאפשרת לנו להבין מאיפה הגיעו אליכם העכברים או החולדות שלכדנו. השירות ניתן בכל אזור מרכז הארץ כולל השרון – רשימה מלאה של אזורי שירות להדברה מופיעה באתר.


למה לבחור בנו?

כי יש לנו למעלה מ-17 שנות ניסיון בטיפול בכל סוגי הבעיות: הדברת טרמיטים, נמלים, ג'וקים, פשפשים, פרעושים וגם לכידת עכברים וחולדות. כי אנחנו מגיעים בזריזות לכל מקום במרכז הארץ ובשרון. כי אנחנו מקצועיים מאוד ומתנהלים ביעילות. כי אנחנו מתחייבים לשירות בסטנדרטים גבוהים וגם כי המחירים שלנו הוגנים.

באופן עקרוני כל אדם יכול לנסות ללכוד עכברים וחולדות. הבעיה היא שמכרסמים הם יצורים אינטליגנטיים להפליא, ולכן סביר להניח שהם יצליחו להתחמק מניסיונות לכידה של אדם ללא ניסיון וידע.

עכברים לא נושכים בני אדם. חולדות יתקפו רק כשהן מרגישות מאוימות, ולכן ההמלצה החשובה ביותר בהקשר זה היא לא להתקרב אל החולדה ולא להפחיד אותה

עכבר שנהנה מתזונה טובה עשוי להפריש בין 50 ל-100 גללים מדי יום.

בדרך כלל אחרי כ-3 ימים ממועד הפרשת הגללים, הם יתייבשו וכאמור הגוון שלהם יהיה דהוי.

לגללים עצמם אין ריח, אבל השתן מדיף ריח של אמוניה. בדרך כלל עכברים יטילו שתן באותו מקום שבו הם משאירים גללים, ולכן סביר להניח שהתוצאה תהיה גם מפגע ריח לא נעים.

כל אחד יכול לקנות חומרי הדברה. יחד עם זאת, מדבירים שאינם מוסמכים עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לסביבה, לדיירים ולעצמם.

המדבירים בקסם הדברות הנם מוסמכים ומורשים, אתם יכולים להיות רגועים לגבי בטיחותכם, ולגבי פתרון הבעיה שממנה אתם סובלים.

מחפשים מדביר מקצועי? חייגו עכשיו לקסם הדברות! ותקבלו פתרון מהיר וחד משמעי!

מדבירים מורשים:

מדביר מוסמך ניר יזדי

מהעיתונות:

מעריב
מידע להעשרה מהאתר:
הדברה ביתית
בלוג
protoblo_admin
הדברה ביתית

הדברה ביתית? נוהגים באחריות ובבטיחות בכל דירה ובית ומשתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה. ✔️ ייעוץ ראשוני ללא עלות! ✔️ מותאם למגזר העסקי ולפרטי כאחד. ✔️ ניתן

קרא עוד »
הדברה בזול
בלוג
protoblo_admin
הדברה בזול

הדברה בזול של קסם הדברות תדאג שתקבלו שירות מנצח ומקצועיות וכל זאת כחלק מהעלות הרגילה ללא כל תוספת מצדכם! ✔️ שקיפות מלאה כולל כתב אחריות.

קרא עוד »
הדברת פשפשים בנתניה
בלוג
protoblo_admin
הדברת פשפשים בנתניה

הגינה מלאה פשפשים? קסם הדברות ידאגו להדברה יעילה וייסודית. ✔️ מתמחים בכל סוגי ההדברות. ✔️המדבירים שלנו ותיקים ויודעים לתת טיפול מהיר עם יחס אישי לכל

קרא עוד »
טרמיטים מכונפים
בלוג
protoblo_admin
טרמיטים מעופפים

מה זה טרמיטים מעופפים ואיך ממגרים את התופעה? רוב הטרמיטים נסתרים מהעין. הם חיים במנהרות ובתעלות שהם חופרים לעצמם מתחת לפני השטח, ובדרך זו מגיעים

קרא עוד »
מה זה הדברה ירוקה
בלוג
protoblo_admin
מה זה הדברה ירוקה?

אחת התופעות הבולטות ביותר בימינו היא המודעות ההולכת וגדלה לחשיבות העצומה שיש להתנהלות זהירה עם כימיקלים. אמנם במשך עשרות שנים כימיקלים שונים סיפקו תועלת רבה,

קרא עוד »
זיהוי עקיצות
בלוג
protoblo_admin
זיהוי עקיצות

יחד איתנו חיים בכדור הארץ אינספור חרקים מסוגים שונים. כך למשל, מחקר חדש מעריך שברחבי העולם יש לא פחות מ-20,000,000,000,000,000 נמלים (20 קוודריליון, שהם 20

קרא עוד »
זיהוי מזיקים בצמחים
בלוג
protoblo_admin
זיהוי מזיקים בצמחים

גינה היא תמיד תוספת משמחת לבית. גם כשמדובר על גינה צנועה במרפסת וגם כשיש גינה רחבת ידיים בחצר, הנוכחות של הצמחים מוסיפה יופי, משרה שלווה

קרא עוד »
איך להרחיק עכברים עם מלכודת
בלוג
protoblo_admin
איך להרחיק עכברים

בקולנוע ובטלוויזיה עכברים הם בעלי חיים חביבים למדי. למעשה, גם במציאות לעכבר אין כמובן שום כוונה להזיק לבני אדם, אבל מצד שני אין כמעט אדם

קרא עוד »
חולדה בצנרת שתפסנו
בלוג
protoblo_admin
חולדה בצנרת

חולדות חיות במרחבים העירוניים ובזכות היכולת שלהן לשחות הן מגיעות במקרים רבים לצנרת הביוב – וממנה לחצרות הבניינים וגם ישירות לבתים. נוכחות של חולדה בצנרת

קרא עוד »
עקיצות פרעושים בבני אדם
בלוג
protoblo_admin
עקיצות פרעושים

עקיצות פרעושים הן לא גזירת גורל – פנו אלינו לטיפול מהיר ובטוח במקור הבעיה! התמודדות עם עקיצות פרעושים יכולה להיות ממש מעיקה. אם נמאס לכם

קרא עוד »
עקיצות פשפשים תמונות חדות
בלוג
protoblo_admin
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים הן לא גזירת גורל – פנו אלינו לטיפול מהיר ובטוח! האם אתם מוצאים את עצמכם מתגרדים לאחר שנת לילה ולא יודעים מה המקור

קרא עוד »
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
שלחו לנו וואטסאפ