איך להרחיק עכברים

מחפשים מדביר מקצועי? השאירו פרטים ונחזור אליכם

איך להרחיק עכברים עם מלכודת
תוכן עניינים

בקולנוע ובטלוויזיה עכברים הם בעלי חיים חביבים למדי. למעשה, גם במציאות לעכבר אין כמובן שום כוונה להזיק לבני אדם, אבל מצד שני אין כמעט אדם ששמח לארח אצלו בבית או בעסק עכברים. למרות המידות הזעירות שלהם, בני אדם רבים חוששים מהם או חשים רתיעה אינסטינקטיבית ובלתי נשלטת, ולכן חשוב למצוא פתרון. כדי לעזור לכם להתנהל נכון הכנו עבורכם מדריך מפורט שמסביר איך להרחיק עכברים מהבית, מהחצר ומהעסק, עם תשובות למגוון רחב של שאלות: איך יודעים שיש עכבר אצלכם? איך להרחיק עכברים שהגיעו? איך למנוע הופעת מכרסמים נוספים אחרי הטיפול באלה שכבר נמצאים? ולמה חשוב כל כך לפתור באופן מיידי את הבעיה? המשיכו לקרוא.

המומחה שלנו מדגים איך להרחיק עכברים:

איך יודעים שיש עכברים בבית או בעסק?

לא תמיד אפשר לראות את העכבר, מפני שמדובר בבעל חיים חמקמק שמשתדל להתחבא מפני בני האדם. בנוסף, זהו בעל חיים קטן: האורך של הגוף של עכבר בוגר הוא סך הכל 7-9 ס"מ, כמו אצבע של אדם, וגם עם הזנב היחסית ארוך עדיין הוא קטן למדי. מסיבה זו כדאי לדעת מהם הסימנים הבולטים ביותר לנוכחות המכרסם הזה אצלכם בבית או בעסק, שכן זהו השלב הראשון בדרך להבין איך להרחיק עכברים ומכרסמים נוספים:

  1. גללים – צואת עכברים מתאפיינת בגוון כהה ובגודל של גרגרי אורז. בדרך כלל תמצאו מקבץ של גרגרים כהים. חשוב מאוד להימנע ממגע לא מוגן בצואה, מפני שהיא עלולה להכיל חיידקים מסוכנים.
  2. סימני שיניים – עכברים מגיעים לבתים ולעסקים כדי למצוא מזון. אם גיליתם סימני שיניים על אריזות מזון או על מאכלים שהושארו על משטח העבודה במטבח (או בכל מקום אחר), קרוב לוודאי שיש אצלכם עכברים. בנוסף, עכברים חייבים לחדד כל הזמן את השיניים שלהם, כך שאפשר לראות סימנים לנגיסות גם על כבלי חשמל ועוד פריטים בבית.
  3. כתמים שומניים – בעיקר לאורך קירות, מפני שהעכברים מעדיפים לנוע ממקום למקום כשהם צמודים לקיר.
איך להרחיק עכברים עם מלכודת
עכבר במלכודת הומנית
עכברים במלכודת
עכבר במלכודת קלאסית

הרחקת עכברים מקצועית – קודם כל, ניטור מקיף

הרחקת עכברים ע"י איש מקצוע מנוסה כוללת קודם כל ניטור מקיף של שטח הבית או העסק. המטרה היא איתור כל המקומות שבהם מתחבאים עכברים, כדי שהטיפול בבעיה יהיה יסודי ויוביל לסילוק כל המכרסמים. בהקשר זה כדאי לדעת שהמקומות האהובים על עכברים הם ארונות מטבח ובפרט זה שמתחת לכיור, השטח המוסתר מאחורי המקרר, סדקים בקיר, תעלות מזגן, מרפסות שירות ובמיוחד אם יש בהן בלגן שמייצר מקומות מחבוא טובים, מחסנים, עליות גג ואם יש לכם בית עם חצר מן הסתם בגינה יש כמה וכמה אזורים שיכולים לספק לעכברים (וגם לחולדות) מחסה.

איך להרחיק עכברים עם מלכודות?

דרך אפשרית אחת של הרחקת עכברים (וגם חולדות) היא מלכודות. הסוג הראשון של המלכודות הוא מלכודות חשמליות – כשהעכבר מגיע למלכודת כדי לאכול את הפיתיון שיש עליה, נסגר מעגל חשמלי וזרם חזק פוגע בגופו של העכבר והורג אותו. עוד סוג של מלכודות עכברים מבוסס על קפיץ – הפעלת המלכודת גורמת לקפיץ לפגוע בעוצמה רבה בגוף הקטן של העכבר ולחסל אותו.

סוג שלישי של מלכודות הוא מלכודות דבק. חשוב להדגיש מיד שהסוג הזה נחשב אכזרי במיוחד, מפני שהעכבר לא מת מיד, אלא נשאר דבוק למלכודת במשך מספר ימים. בגלל שאין לו גישה לאוכל או למים, הוא גוסס מרעב ומצמא. בחלק מהמקרים הוא מנסה להשתחרר אבל לא מצליח, ולכן פוגע בעצמו, כך שהמוות יהיה עוד יותר בייסורים.

למי שמעדיפים פתרון הומאני, כלומר כזה שמרחיק את העכבר מהבית או העסק אבל לא הורג אותו, מומלצת האופציה של מלכודת כלוב. מלכודת כלוב כשמה כן היא – מלכודת שהיא כלוב, כלומר העכבר לא מומת אלא נכלא בתוך כלוב. בשלב הזה איש המקצוע שהציב את המלכודות חוזר אליכם, לוקח את הכלוב ומשחרר את העכבר בשטח פתוח הרחק מכם. כשמקפידים על מרחק של 700-800 מטר או יותר, אין סיכוי שהעכבר יחזור אליכם.

בכל מקרה, המפתח להצלחת הרחקת עכברים בשיטה זו הוא הצבה מדויקת של המלכודות, בנקודות אסטרטגיות שונות – עכברים הם בעלי חיים חכמים ושרדנים, ולכן כדאי שאיש מקצוע מנוסה, כזה שיודע להיכנס לראש של המכרסמים, הוא זה שיבחר את המיקום של המלכודות ובכך יבטיח שהן ימלאו את ייעודן.

איך להרחיק עכברים מהבית עם רעל עכברים – דגשים חשובים

כשמנסים להבין איך מרחיקים עכברים, עולה בדרך כלל גם השאלה האם אפשר להשתמש ברעל. באופן עקרוני, התשובה היא כן, יש רעל יעיל נגד עכברים, אבל לפני שמשתמשים בו חשוב לקחת בחשבון מספר היבטים משמעותיים.

קודם כל, הרעל עלול לפגוע בכל מי שיכניס אותו לפה ולא רק בעכברים. מסיבה זו, כשמחפשים פתרון לעכברים בבית מגורים, יש להניח את הרעל בתוך תיבות האכלה – כך שלאף חתול, כלב או פעוט לא תהיה גישה אליו. שנית, הרעל לא מחסל את המכרסם מיד אלא רק כעבור כ-72 שעות. כתוצאה מכך אין דרך לדעת בוודאות איפה העכבר ימות, ולכן אתם עלולים למצוא את עצמכם עם פגר של עכבר במקום נסתר מהעין. רק כשהפגר יתחיל להרקיב ויגרום למפגע ריח חמור (וגם מפגע תברואתי), תדעו בעצם שהרעל פגע בעכבר. עוד סיכון הוא הרעלת משנה עקב חתול, כלב או ציפור שמגיעים לפגר של העכבר.

למה חשוב להרחיק עכברים תוך זמן קצר ככל האפשר?

הרחקת עכברים וחולדות תוך זמן קצר מומלצת מ-3 סיבות עיקריות:

* נזקים – מן הסתם, לא תרצו לאכול מזונות שעכברים נגסו בהם אלא תצטרכו להיפטר מהם. כמו כן עלולים המכרסמים שכאמור מחדדים את השיניים שלהם כל הזמן, לקרוע כבלים ואפילו להשבית מכשירי חשמל כתוצאה מכך.

* מחלות – לעכבר אין כמובן שום אינטרס להדביק בני אדם במחלות, אבל הם עלולים להעביר דרך הצואה והפרשות אחרות חיידקים מסוכנים. בין המחלות שעלולות לעבור מעכברים לבני אדם: עכברת, שלשולים קשים עקב סלמונלה (חיידק שעלול להימצא גם בביצים ובעוף) וטיפוס מוריני.

* רתיעה – עכברים מייצרים כאמור תגובה אינסטינקטיבית של רתיעה אצל בני אדם רבים – וזוהי כמובן סיבה טובה נוספת לכך שכדאי לדעת איך להרחיק עכברים, ולנצל את הידע הזה לטובת פתרון מהיר.

איך אפשר להפחית את הסיכוי להופעת עכברים בבית או בעסק?

אחרי שמבינים איך להרחיק עכברים, כדאי גם לדעת איך למנוע הופעת עכברים וחולדות מחדש. הדגש החשוב ביותר הוא איטום מלא כך שלאף מכרסמם לא תהיה גישה אל תוך הבית, המשרד, המחסן, החנות וכו'. לוכד חולדות מיומן יעזור לכם להבין מהן נקודות התורפה של איטום כל חלל אצלכם בבית או בעסק, ואיך למצוא לכך מענה נכון.

דגש שני הוא לא להשאיר מזונות חשופים – כשאין מזון נגיש, העכבר יחפש מקורות אחרים לאוכל עבורו. בהקשר זה, חשוב לציין שעכברים אוכלים המון סוגים של מאכלים, ולכן רצוי לא להשאיר שום פריט מזון חשוף.

בבתים עם חצר מומלץ לגזום את השיחים כדי לא לאפשר מקומות מסתור לעכברים או לחולדות. כמו כן, יש לכסח את הדשא כדי שלא יצמח פרא, ואם יש מחסן כדאי שלא יהיה בו בלגן שמעניק למכרסמים אפשרויות מסתור.

האם יש ריסוס שמונע הגעת עכברים?

נכון להיום, עדיין לא פותח חומר שאפשר לרסס בחלל מסוים והוא ימנע הגעת עכברים. בהתאם, הדברת עכבר היא למעשה לכידתו או הריגתו. ריחות חזקים עשויים להרחיק עכברים שכבר הגיעו – למשל מנטה, שמן עץ התה או אקליפטוס. דרך הפעולה המומלצת: מערבבים כמה טיפות של שמן אתרי מתאים עם מים, ואת התערובת מרססים לאורך הקירות, בסמוך לדלתות ובמקומות שבהם עלולים להתחבא עכברים. הפתרון הזה עשוי להצליח, אם כי סביר להניח שתזדקקו גם לפתרון מקצועי, כלומר להזמין לוכד עכברים.

שימו לב: אם יש בבית כלב, רצוי להתייעץ עם וטרינר לפני השימוש בשמנים האתריים.

שירות בסטנדרטים גבוהים במיוחד

לכידת מכרסמים, כמו גם הדברת מזיקים מכל הסוגים, מבוצעת על-ידי המומחים של קסם הדברות באופן מקצועי ולכן באחוזי הצלחה גבוהים ולמעשה ב-100% הצלחה. בנוסף, אנחנו מקפידים על מצוינות בשירות. המצוינות כוללת זמינות מרבית, כך שלא תצטרכו להמשיך לסבול מהנוכחות של העכבר; מציאת פתרון נכון לכל סיטואציה, כולל למשל עכבר במזגן שאין אליו גישה נוחה; ייעוץ מקצועי ותשובות מקיפות לכל שאלה, בסבלנות ובגובה העיניים; וגם אדיבות.

עוד כדאי לדעת שאנחנו מגיעים לכל מקום באזור השרון והמרכז, ומבצעים את כל סוגי ההדברות נגד כל סוגי המזיקים, ולא "רק" מכרסמים. במקרה של חרקים, נבצע את ההדברה בעזרת חומרי הדברה טבעיים וללא כימיקלים.

תשובות לשאלות נפוצות בנוגע לאיך להרחיק עכברים:

העכברים מפחדים מאיתנו, ולכן הסיכוי שעכבר ינסה לנשוך אדם הוא אפסי. לעומת זאת חולדה שמרגישה מותקפת עלולה לנסות לנשוך.

עכברים פעילים בכל טמפרטורה ולכן אפשר להיתקל בהם בבית או בעסק גם בקיץ וגם בחורף.

בדרך כלל נוכחות של חתול בבית תגרום לעכברים לחפש מזון בבית אחר.

כן, אנחנו ערוכים לספק שירות בזמינות גבוהה, כולל בשעות הערב וגם בסופי שבוע.

כי אנחנו מטפלים בבעיית העכברים בבתים ובעסקים כבר 17 שנים, ובהצלחה מלאה; כי אנחנו מתנהלים בזמינות גבוהה מאוד; כי אנחנו אמונים על יישום כל שיטות הפעולה השונות נגד מכרסמים; כי אנחנו מקפידים על שירות בסטנדרטים גבוהים, כולל מענה סבלני ומפורט לכל שאלה והתייחסות לכל בקשה; וכי המחירים שלנו הוגנים.

כל אחד יכול לקנות חומרי הדברה. יחד עם זאת, מדבירים שאינם מוסמכים עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לסביבה, לדיירים ולעצמם.

המדבירים בקסם הדברות הנם מוסמכים ומורשים, אתם יכולים להיות רגועים לגבי בטיחותכם, ולגבי פתרון הבעיה שממנה אתם סובלים.

מחפשים מדביר מקצועי? חייגו עכשיו לקסם הדברות! ותקבלו פתרון מהיר וחד משמעי!

מדבירים מורשים:

מדביר מוסמך ניר יזדי

מהעיתונות:

מעריב
מידע להעשרה מהאתר:
הדברה ביתית
בלוג
protoblo_admin
הדברה ביתית

הדברה ביתית? נוהגים באחריות ובבטיחות בכל דירה ובית ומשתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה. ✔️ ייעוץ ראשוני ללא עלות! ✔️ מותאם למגזר העסקי ולפרטי כאחד. ✔️ ניתן

קרא עוד »
הדברה בזול
בלוג
protoblo_admin
הדברה בזול

הדברה בזול של קסם הדברות תדאג שתקבלו שירות מנצח ומקצועיות וכל זאת כחלק מהעלות הרגילה ללא כל תוספת מצדכם! ✔️ שקיפות מלאה כולל כתב אחריות.

קרא עוד »
הדברת פשפשים בנתניה
בלוג
protoblo_admin
הדברת פשפשים בנתניה

הגינה מלאה פשפשים? קסם הדברות ידאגו להדברה יעילה וייסודית. ✔️ מתמחים בכל סוגי ההדברות. ✔️המדבירים שלנו ותיקים ויודעים לתת טיפול מהיר עם יחס אישי לכל

קרא עוד »
טרמיטים מכונפים
בלוג
protoblo_admin
טרמיטים מעופפים

מה זה טרמיטים מעופפים ואיך ממגרים את התופעה? רוב הטרמיטים נסתרים מהעין. הם חיים במנהרות ובתעלות שהם חופרים לעצמם מתחת לפני השטח, ובדרך זו מגיעים

קרא עוד »
מה זה הדברה ירוקה
בלוג
protoblo_admin
מה זה הדברה ירוקה?

אחת התופעות הבולטות ביותר בימינו היא המודעות ההולכת וגדלה לחשיבות העצומה שיש להתנהלות זהירה עם כימיקלים. אמנם במשך עשרות שנים כימיקלים שונים סיפקו תועלת רבה,

קרא עוד »
זיהוי עקיצות
בלוג
protoblo_admin
זיהוי עקיצות

יחד איתנו חיים בכדור הארץ אינספור חרקים מסוגים שונים. כך למשל, מחקר חדש מעריך שברחבי העולם יש לא פחות מ-20,000,000,000,000,000 נמלים (20 קוודריליון, שהם 20

קרא עוד »
זיהוי מזיקים בצמחים
בלוג
protoblo_admin
זיהוי מזיקים בצמחים

גינה היא תמיד תוספת משמחת לבית. גם כשמדובר על גינה צנועה במרפסת וגם כשיש גינה רחבת ידיים בחצר, הנוכחות של הצמחים מוסיפה יופי, משרה שלווה

קרא עוד »
חולדה בצנרת שתפסנו
בלוג
protoblo_admin
חולדה בצנרת

חולדות חיות במרחבים העירוניים ובזכות היכולת שלהן לשחות הן מגיעות במקרים רבים לצנרת הביוב – וממנה לחצרות הבניינים וגם ישירות לבתים. נוכחות של חולדה בצנרת

קרא עוד »
עקיצות פרעושים בבני אדם
בלוג
protoblo_admin
עקיצות פרעושים

עקיצות פרעושים הן לא גזירת גורל – פנו אלינו לטיפול מהיר ובטוח במקור הבעיה! התמודדות עם עקיצות פרעושים יכולה להיות ממש מעיקה. אם נמאס לכם

קרא עוד »
עקיצות פשפשים תמונות חדות
בלוג
protoblo_admin
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים הן לא גזירת גורל – פנו אלינו לטיפול מהיר ובטוח! האם אתם מוצאים את עצמכם מתגרדים לאחר שנת לילה ולא יודעים מה המקור

קרא עוד »
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
שלחו לנו וואטסאפ