זיהוי מזיקים בצמחים

מחפשים מדביר מקצועי? השאירו פרטים ונחזור אליכם

זיהוי מזיקים בצמחים
תוכן עניינים

גינה היא תמיד תוספת משמחת לבית. גם כשמדובר על גינה צנועה במרפסת וגם כשיש גינה רחבת ידיים בחצר, הנוכחות של הצמחים מוסיפה יופי, משרה שלווה ומחברת אותנו לטבע. למרבה הצער יש גם חרקים רבים שנמשכים אל הצמחים – וגורמים להם נזק. הבסיס לטיפול אפקטיבי בבעיה הוא זיהוי מדויק של סוג המזיק, וזהו אחד מתחומי המומחיות של קסם הדברות. כאן בעמוד תמצאו מדריך מפורט של זיהוי מזיקים בצמחים שיעזור גם לכם להבין מול מי אתם מתמודדים, וכמובן שאתם גם מוזמנים לפנות אלינו – בין אם להתייעצות ובין אם להזמנת שירותי הדברה מקצועיים.

זיהוי מזיקים מדויק על סמך תמונה

כדור הארץ הוא הבית של מיליוני סוגי חרקים, ולכן גם רשימת המזיקים לצמחים ארוכה למדי. בפרט היא כוללת כנימות מסוגים שונים, טריפסים, זחלים, אקריות, ערצבים, זבובים וגם פטריות. חשוב לציין שרוב המזיקים עלולים לפגוע גם בצמחים שנמצאים בתוך הבית ולא "רק" מחוצה לו. אנחנו יודעים לבצע אבחון יסודי – בדיוק כפי שאנחנו אמונים על זיהוי עקיצות פשפש מיטה וגם על זיהוי גללים של עכבר או חולדה – אבל גם מי שאינו מומחה בתחום יכול בעזרת המדריך לבצע זיהוי מזיקים בבית או בחצר.

אם אתם לא בטוחים, או שמדובר במזיק פחות נפוץ שלא הופיע כאן בעמוד, תוכלו לשלוח לנו תמונה של הצמח הנגוע – ואנחנו נחזור אליכם עם תשובה מפורטת ועם המלצות לטיפול ביתי או מקצועי.

כנימה קמחית

אחת הכוכבות של כל מדריך זיהוי מזיקים בצמחים. השם של החרק ניתן לו בגלל שהוא מזכיר אבקת קמח לבן, ועוד מאפיין בולט של הכנימה היא היותה דביקה.

שימו לב: זוהי כנימה מדבקת מאוד, ולכן אסור לגעת בה ואז בצמחים אחרים – הם יידבקו מיד גם כן. בנוסף, זוהי כנימה מזיקה מאוד מכיוון שהיא גורמת להתנוונות הצמח (מפני שהיא מוצצת ממנו את הנוזלים). הטיפול הנכון בה הוא שטיפה עם מים וסילוק ענפים שאי אפשר להציל אותם. במקרים קשים תתבצע הדברת כנימה קמחית ע"י מדביר מוסמך, אבל לא כשמדובר על צמחי תבלין או עצי פרי בשלב שאין עליהם פירות.

כנימת עלה

חוץ מהכנימה הקמחית, יש בארץ עוד כמה מאות סוגים של כנימות שפוגעות בצמחים. הכנימות שייכות למשפחת הפשפשאים, הן מתרבות במהירות וגם מעבירות וירוסים מצמח לצמח.

כנימת העלה היא למעשה משפחה של זנים רבים. המכנה המשותף הוא המיקום שלהן – על הגבעולים ובחלק התחתון של עלים צעירים. הגודל של כנימת עלה הוא כ-2-3 מ"מ בממוצע, כך שקשה להבחין בהן. צורת הכנימה היא כשל אגס, והגוון יכול להיות גם ירוק וגם שחור, חום, אפור, צהוב או אדום. לכנימת עלה צעירה אין כנפיים, ואילו לכנימה בוגרת יש שני זוגות של כנפיים שקופות.

כנימת מגן

גם כנימת מגן היא שם כולל לכ-200 מינים של כנימות מסוכנות. כנימה זו עלולה להופיע לאורך כל השנה, צורתה עגולה והגודל שלה הוא 2 עד 4 מ"מ. הצבע של כנימות מגן יכול להיות חום או לבן. זיהוי מזיקים אלה מתבסס גם על אופן הפגיעה בצמח – עיוות צורת העלים, פייחת (אבקה שחורה שנראית כמו פיח על גבי הצמח ובסביבתו, למעשה מדובר בפטריות) והפרשות שונות שמושכות נמלים. כל התופעות הנ"ל מקשות על הצמח לקלוט את אור השמש ולכן הוא לא מצליח לבצע פוטוסינתזה ביעילות.

אקרית (קרדית הקורים)

עוד כוכבת של כל מדריך זיהוי מזיקים בצמחים. האקרית היא עכביש זעיר שמתרבה במהירות, בדרך כלל מתחת לעלים. בארץ נפוצות בעיקר אקריות אדמדמות וצהבהבות. המשקל הזעיר של האקרית גורם לכך שהרוח מעבירה אותה מגינה לגינה ומצמח לצמח, כך שמדובר במזיק מדבק מאוד. עובדה זו והריבוי המהיר שלה מקשים מאוד על ההדברה של האקרית. אגב, אם אתם רואים  "פרת משה רבנו" על אחד הצמחים – חיפושית זו ניזונה מאקריות, כך שהיא יכולה לעזור לכם.

טריפסים (תריפסאים)

הטריפסים הם חרקים עם כנפיים שנוהגים ליצור חורים זעירים בצמחים ולשתות את תוכנם. הם מזיקים בעיקר לחקלאות – למגוון רחב מאוד של גידולים ובהם פלפלים, תירס, תותים, מלפפונים, עגבניות ועוד. הם עלולים להגיע גם לגינות ביתיות, ונראים כמו נקודות או כתמים בגוון כסוף. לפעמים רואים גם נקודות שחורות זעירות על גבי הצמח – זוהי הצואה של הטריפסים.

ערצבים

זיהוי מזיקים בדשא מוביל במקרים רבים מאוד לגילוי ערצבים. ערצב הגינה שייך לסדרת החגבאים ופעיל בעיקר במהלך הקיץ. באמצעות הרגליים הקדמיות הערצבים יכולים לחפור גם לעומק של 30 ס"מ וכך לאכול שורשים ופקעות. במיוחד הוא אוהב לזלול דשא, ובקצב מהיר.

הגודל של הערצב הוא כ-3-5 מ"מ, והצבע שלו חום כהה. סימני זיהוי נוספים הם ראש קטן, עיניים קטנות וקולות צרצור בלילה.

חילדון

חילדון היא פטריה שמתפתחת כתוצאה מלחות על גבי הצמח – בעקבות טל, גשם או השקיה. צבע הנבגים של פטריה זו מזכיר חלודה ומכאן השם חילדון. מעבר לפגיעה האסתטית, הפטריה עלולה להרוס את התאים של הצמח שעליו התיישבה ולגרום לנשירת עלים וגם לקריסה.

זחלים

ישנם מינים רבים של זחלים שפוגעים בצמחים. הנפוצים ביותר בארץ הם זחל הפרודניה, זחל מודד וזחל המנהרות.

פרודניה

זחלי פרודניה יכולים להיות אפורים, חומים וגם ירוקים בהירים, בצבע אחיד או עם נקודות וגם עם פסים. הם יודעים להסוות את עצמם ולכן זיהוי מזיקים אלה הוא אתגר לא פשוט. זחלי פרודניה צעירים אוכלים עלים מהצד התחתון שלהם כך שנשארים בהם מעין חלונות שקופים. זחלי פרודניה בוגרים אוכלים את העלה כולו ומשאירים הפרשות שנראות כמו כדוריות שחורות.

עש המנהרות

הקורבן העיקרי של זחל עש המנהרות הם עצי הדר אבל גם בגינות ביתיות אפשר למצוא אותם לפעמים. השם שלהם נובע מכך שהם נמצאים בתוך הרקמות של העלים, במעין מנהרות שהם חופרים לעצמם. זחלים אלה פעילים בעיקר באביב ובסתיו, וסימן הזיהוי העיקרי שלהם הוא הצורה הדקה והארוכה. עוד סימן הוא מצב העלים שניזוקו בגלל הזחל – הם מתייבשים, מתקפלים ולעיתים יש מהם הפרשה צהובה.

זחל מודד

הזחל המודד נמצא על גבי החלקים השונים של הצמח – גם הגבעול וגם העלה. גם לזחל מודד יכולת הסוואה טובה, כולל שינוי הצבע מירוק לחום לפי הסביבה. עלוות עלים אכולות וגללי צואה הם סימני ההיכר העיקריים.

זבובי תסיסה

חרקים שנראים כמו יתושים קטנטנים. הם נמשכים לריקבון בפירות ולעלים רטובים. נקבת זבוב תסיסה יכולה להטיל גם 300 ביצים בשבוע. הזבוב עצמו לא פוגע בצמחים, אבל הזחלים שלו כן, ובפרט אל ייחורים וצמחים צעירים. הצבע של זבובי התסיסה הוא חום או שחור.

שירות בסטנדרטים גבוהים במיוחד

המדריך המפורט של זיהוי מזיקים בצמחים שהכנו עבורכם הוא חלק מהמחויבות שלנו לספק תועלת אמיתית לציבור. באופן דומה תמצאו כאן באתר גם מדריך זיהוי עקיצות מפורט. אנחנו מבצעים הדברת מזיקים מכל הסוגים באזור מרכז הארץ והשרון, והסטנדרטים הגבוהים של השירות באים לידי ביטוי גם בזמינות גבוהה, הגעה בדיוק בזמן שנקבע כדי שלא תצטרכו לחכות לנו, בבחירה בשיטות מתקדמות שונות שנכללות בקטגוריה של הדברה ירוקה, בעבודה שקטה ונקייה ובמענה סבלני לכל שאלה.

תשובות לשאלות נפוצות

יש חרקים שמעדיפים דשא רטוב ויש כאלה שפעילים דווקא כשהדשא יבש, כך שאין דרך לדעת מראש.

לפחות פעם בשבוע, וכמובן בכל מקרה שבו יש אינדיקציה לנוכחות של חרקים בעייתיים.

לא, בכל עונות השנה יש מזיקים שעלולים לפגוע בגינה.

חשוב מאוד לטפל באופן מידי בבעיה, בהתאם לסוג הספציפי של החרק שהתגלה.

כי יש לנו ניסיון של יותר מ-17 שנים, ובזכותו היכרות עם כל סוגי המזיקים שפוגעים בצמחים (וגם אלה שמציקים לבני אדם – ג'וקים, נמלים, פשפשי מיטה, פרעושים ועוד ועוד). וגם כי אנחנו משתמשים בחומרי הדברה טבעיים בלבד כדי לא לחשוף אתכם ואת הצמחים הרגישים לכימיקלים בעייתיים. וגם כי אנחנו מקפידים על שירות בסטנדרטים גבוהים מאוד, ובמקביל מתחייבים למחירים נמוכים.

כל אחד יכול לקנות חומרי הדברה. יחד עם זאת, מדבירים שאינם מוסמכים עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לסביבה, לדיירים ולעצמם.

המדבירים בקסם הדברות הנם מוסמכים ומורשים, אתם יכולים להיות רגועים לגבי בטיחותכם, ולגבי פתרון הבעיה שממנה אתם סובלים.

מחפשים מדביר מקצועי? חייגו עכשיו לקסם הדברות! ותקבלו פתרון מהיר וחד משמעי!

מדבירים מורשים:

מדביר מוסמך ניר יזדי

מהעיתונות:

מעריב
מידע להעשרה מהאתר:
הדברה ביתית
בלוג
protoblo_admin
הדברה ביתית

הדברה ביתית? נוהגים באחריות ובבטיחות בכל דירה ובית ומשתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה. ✔️ ייעוץ ראשוני ללא עלות! ✔️ מותאם למגזר העסקי ולפרטי כאחד. ✔️ ניתן

קרא עוד »
הדברה בזול
בלוג
protoblo_admin
הדברה בזול

הדברה בזול של קסם הדברות תדאג שתקבלו שירות מנצח ומקצועיות וכל זאת כחלק מהעלות הרגילה ללא כל תוספת מצדכם! ✔️ שקיפות מלאה כולל כתב אחריות.

קרא עוד »
הדברת פשפשים בנתניה
בלוג
protoblo_admin
הדברת פשפשים בנתניה

הגינה מלאה פשפשים? קסם הדברות ידאגו להדברה יעילה וייסודית. ✔️ מתמחים בכל סוגי ההדברות. ✔️המדבירים שלנו ותיקים ויודעים לתת טיפול מהיר עם יחס אישי לכל

קרא עוד »
טרמיטים מכונפים
בלוג
protoblo_admin
טרמיטים מעופפים

מה זה טרמיטים מעופפים ואיך ממגרים את התופעה? רוב הטרמיטים נסתרים מהעין. הם חיים במנהרות ובתעלות שהם חופרים לעצמם מתחת לפני השטח, ובדרך זו מגיעים

קרא עוד »
מה זה הדברה ירוקה
בלוג
protoblo_admin
מה זה הדברה ירוקה?

אחת התופעות הבולטות ביותר בימינו היא המודעות ההולכת וגדלה לחשיבות העצומה שיש להתנהלות זהירה עם כימיקלים. אמנם במשך עשרות שנים כימיקלים שונים סיפקו תועלת רבה,

קרא עוד »
זיהוי עקיצות
בלוג
protoblo_admin
זיהוי עקיצות

יחד איתנו חיים בכדור הארץ אינספור חרקים מסוגים שונים. כך למשל, מחקר חדש מעריך שברחבי העולם יש לא פחות מ-20,000,000,000,000,000 נמלים (20 קוודריליון, שהם 20

קרא עוד »
איך להרחיק עכברים עם מלכודת
בלוג
protoblo_admin
איך להרחיק עכברים

בקולנוע ובטלוויזיה עכברים הם בעלי חיים חביבים למדי. למעשה, גם במציאות לעכבר אין כמובן שום כוונה להזיק לבני אדם, אבל מצד שני אין כמעט אדם

קרא עוד »
חולדה בצנרת שתפסנו
בלוג
protoblo_admin
חולדה בצנרת

חולדות חיות במרחבים העירוניים ובזכות היכולת שלהן לשחות הן מגיעות במקרים רבים לצנרת הביוב – וממנה לחצרות הבניינים וגם ישירות לבתים. נוכחות של חולדה בצנרת

קרא עוד »
עקיצות פרעושים בבני אדם
בלוג
protoblo_admin
עקיצות פרעושים

עקיצות פרעושים הן לא גזירת גורל – פנו אלינו לטיפול מהיר ובטוח במקור הבעיה! התמודדות עם עקיצות פרעושים יכולה להיות ממש מעיקה. אם נמאס לכם

קרא עוד »
עקיצות פשפשים תמונות חדות
בלוג
protoblo_admin
עקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים הן לא גזירת גורל – פנו אלינו לטיפול מהיר ובטוח! האם אתם מוצאים את עצמכם מתגרדים לאחר שנת לילה ולא יודעים מה המקור

קרא עוד »
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
שלחו לנו וואטסאפ